Kategoria: Turystyka aktywna
Kierunek wyjazdu: Francja
Transport: Autokar
Ilość dni: 7 DNI

1.DZIEŃ
Wyjazd z miejsca zbiórki w godzinach nocnych wyruszymy w trasę, w kierunku Chamonix, skąd rozpoczniemy naszą górską przygodę  przejazd minibusem.

2.DZIEŃ
Tego dnia w zależności od godziny przyjazdu, pojeździmy po okolicy Chamonix. Dla rozruchu zrobimy krótką trasę po północnych zboczach Masywu Mont Blanc. Wieczorem wspólna kolacja.

3.DZIEŃ
Chamonix – Champex / 38 km / 1700 metrów / 6-7 h

Po obfitym śniadaniu ruszamy w drogę. Startujemy z wysokości 1040 m npm. Po pierwszych 14 km dojedziemy do miasteczka Le Tour, gdzie wyciągniemy się wyciągiem na wysokość 2200 m npm (Col De Balme), skąd pięknym zjazdem dotrzemy do Trentu, gdzie rozpoczniemy wspinanie się na wysokość 2000 metrów. Będą już jakiś czas po szwajcarskiej stronie masywu, zjedziemy do Champex, gdzie mamy zaplanowany nocleg. Tego dnia zjazdu będziemy mieć 2 000 metrów.

4 DZIEŃ 
Champex – Rif. Elena – 26 km – 1500 metrów / 4h

Ten dzień zaczniemy z wysokości 1466 metrów. Mimo małej liczby kilometrów, i nie bardzo dużego przewyższenia, wystarczy zerknąć na profil wysokości, aby zorientować się, dlaczego właśnie taki dzień zaplanowaliśmy. Startujemy na terenie Szwajcarii i jedziemy przez Dolinę Ferret. Na początek kilkukilometrowy zjazd do wysokości ok. 1000 metrów, aby na wysokości Issert rozpocząć dwudziesto kilometrowy podjazd na 2 537 m npm (Grand Col Ferret), gdzie zrobimy sobie dłuższą przerwą i przekraczając granicę z Włochami, udamy się w kierunku Schroniska Elena, gdzie spędzimy noc. Tego dnia na trasie znajduje się wiele odcinków, gdzie konieczne jest zejście z roweru. Tego dnia zjedziemy 950 metrów.

5 DZIEŃ
Rif. Elena – Col de la Croix du Bonhomme  / 54 km / 2350 metrów / 8-9 h
Ten dzień zapowiada się jednym z najcięższych dni na naszej trasie. Tego dnia kontynuujemy podróż wzdłuż Doliny Ferret, rozpoczynając dzień długim, 15 km zjazdem do Courmayeur. To właśnie stąd rozpoczniemy kolejną wspinaczkę na Col de Seigne (2515 m npm), gdzie znajduje się granica z Francją. To nie koniec na ten dzień. Przed nami zjazd do wysokości 1500 metrów i kolejna wspinaczka na wysokość 2433 m npm, gdzie na Col de la Croix du Bonhomme znajduje się schronisko, w którym zatrzymamy się na noc. Zjazdów będziemy mieć 2000 metrów.

6  DZIEŃ
Cole de la Croix – Chamonix / 38 km / 950 metrów / 5h
Przed nami ostatni dzień rowerowej przygody. Na początek zafundujemy sobie wymagający zjazd do Col du Bonhomme i dalej aż do La Balme. Blisko 20 km zjazdu. Skąd, aby dotrzeć do Chamonix będziemy musieli przedrzeć się przez Col de Voza (1 653 m npm), aby potem zjechać do La Houches i wzdłuż L’Arve dojechać do Chamonix, gdzie po krótkim odpoczynku udamy się w podróż powrotną do Polski.

7 DZIEŃ
Przyjazd do Polski
W godzinach porannych / popołudniowy planowany jest przyjazd do Elbląga.

ŚWIADCZENIA
– noclegi w  schroniskach górskich, pensjonatach typu B&B
– opiekę przewodnika rowerowego
– asystę samochodu technicznego przez cały czas trwania wycieczki
– przewóz bagaży na trasie
– transport autokarem, busem lub minibusem
– ubezpieczenie NNW i KL

DODATKOWO PŁATNE :
– posiłku w trakcie dnia
– biletów wstępu do muzeów i kosztów dodatkowych atrakcji
–  śniadania z obiadokolacją 110 euro

– ewentualnego wypożyczenia roweru – dodatkowy koszt od /osoby

UWAGA
minimalna liczba uczestników 7 osób

Jaki rower i jak go przygotować?
Wycieczka ma typowy charakter mtb/enduro. Na wyjazd wskazany jest rower na pełnym zawieszeniu. Może być również rower typu hardtail, ale konieczne jest duże doświadczenie w jeździe terenowej.  Serwis wskazany. Przed każdą wyprawą, na którą się wybierasz, zalecamy zrobić przegląd roweru. W ten sposób minimalizujesz możliwość wystąpienia awarii podczas wyjazdu. Na ten wyjazd zdemontuj wszelkie niepotrzebne elementy, które przeszkadzają w jeździe terenowej.

Co ze sobą zabrać?
Na wyjazd musisz mieć ze sobą: kurtkę przeciwdeszczową, zapasową dętkę odpowiednią do Twojego roweru. KASK JEST OBOWIĄZKOWY. Oświetlenie roweru, rękawiczki, okularki, dowód osobisty lub paszport, coś cieplejszego na wypadek nagłego ochłodzenia – zwłaszcza w nocy. Krem z dużym filtrem.

Jak się spakować?
Podczas tego wypadu wszystko wozimy ze sobą na plecach. Więc szczególnie musimy wziąć sobie do serca minimalizm zabieramy ze sobą śpiworów czy karimaty. Więc pakujemy tylko najbardziej potrzebne rzeczy. Resztę zostawiamy w samochodzie w Chamonix.

Jak przygotować się kondycyjnie i czy sobie poradzę?
Wyjazd jest skierowany do miłośników jazdy enduro z wszystkim na plecach. Wyjazd jest wymagający technicznie oraz kondycyjnie. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z jazdą po terenie i jest to Twój pierwszy sezon jazdy po górach, lepiej sobie odpuścić, potrenować i pojechać za rok. Dla pozostałych osób, które już trochę jeżdżą to śmiało, potrenować trochę polskich górach i jedziemy.

Jak jedziemy do Chamonix?
Do Chamonix jedziemy minibusem. Możemy zabrać maksymalnie 7 osób z nami. Dojeżdżamy na miejsce, odpoczywamy jedną noc i ruszamy w trasę. Samochód zostaje na parkingu i czeka na nasz powrót.

Jaką jedziemy nawierzchnią?
W większości trasa prowadzi trekkingowym szlakiem Tour de Mont Blanc. Głównie poprowadzony bezdrożami. Trasa w wielu miejscach jest wymagająca. Konieczne będzie pchanie, czy niesienie rowerów. Są Również trudne odcinki zjazdowe. Na niektórych odcinkach pojedziemy również asfaltem.

Gdzie śpimy?
Noclegi zaplanowane są w schroniskach górskich, pensjonatach typu B&B.

Co jemy, gdzie zrobię zakupy i jak zapłacę ?
Wyżywienie jest we własnym zakresie. Będziemy się stołować w schroniskach, restauracjach. Nie przewidujemy samodzielnego gotowania. Koszt wyżywienia śniadanie plus obiadokolacja to ok. 110 euro.

Czy jesteśmy ubezpieczeni podczas wyjazdu?
Każdy uczestnik naszych wypraw jest objęty ubezpieczeniem w TU Europa S.A. W przypadku wyjazdów zagranicznych obejmuje ono KL 15.000 Euro, NNW 3.000 Euro, KR 5.000 Euro, BP 300 Euro.

Jak liczna jest grupa, czy mogę jechać sam(a), kto jeździ z nami?
Grupa średnio liczy ok. 7 osób. Zazwyczaj jadą pojedyncze osoby, czasami dwójkami. Podczas wyjazdu można się zintegrować, także śmiało można jeździć samemu, bez znajomych. Grupy są zróżnicowane pod względem płci. Jeżdżą osoby zarówno młode jak i starsze. Przedział wiekowy to 16 – 60+. Minimalna liczba osób, aby odbył się wyjazd to 7.

Co muszę ze sobą zabrać, ile pieniędzy na kieszonkowe?
Koniecznie musisz ze sobą mieć: dowód osobisty lub paszport, rower, kask (BEZ KASKU I OŚWIETLENIA NIE ZABIERAMY), oświetlenie, zapasowe dętki, łatki, pompkę, wyposażenie przeciwdeszczowe, ubrania. Warto mieć na swoim wyposażeniu podstawowe opatrunki. Na ten wyjazd swobodnie powinno wystarczyć 180 euro kieszonkowego.

Jakie panują zasady podczas wyprawy?
Każdą grupę pilotuje nasz przewodnik. Jest to osoba z doświadczeniem rowerowym. Jeśli ktoś wyprzedza przewodnika robi to na własne ryzyko, ponieważ TYLKO przewodnik wie jak jechać, i którą trasę będzie pokonywać grupa. Przewodnik decyduje o tym, kiedy i gdzie robimy postoje (oczywiście można i potrzeba mu zgłaszać chęci postoju). Każdy jest odpowiedzialny za siebie, PRZESTRZEGANIE I ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW PRAWA O RUCHU DROGOWYM. Każdy jeździ z taką prędkością, aby czuł się pewnie i bezpiecznie. Na rowerze nie jeździmy pod wpływem alkoholu, nie stwarzamy niebezpiecznych sytuacji, nie ścigamy się. Podczas wyprawy nie wyłączamy myślenia. Myślimy o grupie osób, nie tylko o sobie samym. W przypadku ruchliwych odcinków drogi, dzielimy się na 2 podgrupy, aby samochody mogły nas swobodnie wyprzedzać. Na podjazdach każdy jedzie swoim tempem. Jeśli jest długi podjazd i ktoś zostaje w tyle, czekamy na ostatniego, aż ten wyjedzie i wspólnie ruszamy w drogę. Grupą i wspólnie ruszamy w trasę, tak też ją kończymy. Więcej informacji na temat zasad podczas wyprawy przekazuje przewodnik pierwszego dnia. Nie zostawiamy żadnego uczestnika na pastwę losu. Przede wszystkim, dobrze się bawimy.